S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických i marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete TU.

Zákaznícka podpora: 9:00 - 16:00, Pia do 15:00 │ +421 948 076 520, +421 55 677 00 36 │ Pri nákupe nad 90 € doručenie ZADARMO                                                               nákup v Kč Kč   


» Reklamácia tovaru
Reklamačný poriadok

Kupujúci je povinný sa oboznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť obchodníkovi potrebnú súčinnosť potrebnú na vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa lehoty adekvátne predlžujú o dobu, v ktorej kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.

Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od obchodníka kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.

Kupujúci je povinný pred prevzatím a zaplatením zásielky dopravcovi skontrolovať tovar. Pokiaľ je zistené mechanické poškodenie tovaru, roztrhnutý obal, deformácia obalu - je kupujúci povinný vyhotoviť záznam a fotodokumentáciu o poškodení za prítomnosti dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nenesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok.

Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci pracovníkovi prepravnej služby, nebudú obchodníkom uznané ako oprávnené a plnenie z takej reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.

Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k obchodníkovi hradí kupujúci. Poštovné a iné poplatky nevraciame. Spiatočnú prepravu po vybavení oprávnenej reklamácie hradí obchodník. V prípade, že je vada tovaru neodstrániteľná, nahradí obhodník kupujúcemu vadný výrobok novým alebo po dohode, výrobkom iného typu, pričom dôjde k doplateniu alebo vráteniu cenového rozdielu.

V prípade, že sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe vady tovaru, môže kupujúci uplatniť svoju reklamáciu.

Ak nebude u jednotlivého tovaru uvedená dlhšia doba, je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom v zmysle týchto VOP, oprávnený uplatniť práva z vady tovaru, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare, nasledovne:

  • pri novom tovare v dobe 24 mesiacov od prevzatia;
  • pri zánovnom tovare v súlade s §620 ods. 2 Zákona v dobe 21 mesiacov od prevzatia (za zánovný tovar sa považuje taký tovar, ktorý mohol byť vyskúšaný, pričom môže niesť estetické stopy takého používania, avšak tieto stopy nemajú vplyv na použiteľnosť a plnú funkčnosť tovaru);
     

 

V prípade odstrániteľnej vady má kupujúci nárok na:

– Bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady – obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

– Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu veci. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.


V prípade vady, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na:

– výmenu veci alebo

– má právo od zmluvy odstúpiť alebo

– má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.



Záruka sa nevzťahuje:

  • Na poškodenie vzniknuté prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením, znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia v ktorom sa tovar bežne používa.
  • Pri výrobkoch, ktoré na svoje fungovanie využívajú akumulátor, resp. rôzne druhy batérií, sa bežné opotrebenie akumulátora, resp. batérie, nepovažuje za vadu tohto výrobku, pretože sa tu jedná o súčasti výrobkov, ktoré bežným používaním prirodzene strácajú svoju životnosť.
  • Záruka sa nevzťahuje tiež na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
  • Pri porušení ochranných pečatí a nálepiek, pokiaľ na výrobku nejaké sú.
  • Neoznámenie zjavných vád pri prevzatí tovaru.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva patria kupujúcemu, ak síce ide o odstrániteľné vady, pokiaľ však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) zákona o ochrane spotrebiteľa ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie obchodník alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch je možné reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania informuje obchodník kupujúceho formou dohodnutou medzi oboma zmluvnými stranami (e-mailom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Pokiaľ bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba plynie znovu odo dňa vybavenej reklamácie.

V prípade, že kupujúci využije svoje právo a vyžaduje odstránenie vady tovaru opravou a v záručnom liste je pre účely záručných opráv tovar určený iný subjekt než predajca, ktorého miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v prípade obchodníka alebo v mieste pre kupujúceho bližším, uplatní kupujúci právo na záručnú opravu u subjektu uvedeného v záručnom liste.
 

Spoločne s tovarom odporúčame pre rýchlejšie vybavenie reklamácie doložiť doklad potvrdzujúci kúpu tovaru (faktúra) a vyplnený formulár pre reklamáciu

Zásielka na dobierku alebo uložená na pošte, nebude prijatá!

Reklamovaný tovar zašlite na adresu spoločnosti:

ŠRUBKA, s.r.o.

Alvinczyho 32

040 01 Košice

Prevádzková doba: Po-Štv: 9:00 - 16:00, Pia: 9:00 - 15:00


Reklamačný formulár:

< STIAHNUŤ VO FORMÁTE PDF >

Vytvorené systémom www.webareal.sk

NWFkNDhiY